Измерване на резултати и цени за оптимизиране на сайтове. Какво трябва да знаем?


Всяка оферта с цена за SEO оптимизация следва да има и реален измерител и критерии за постигнати резултати в Google, Bing и други интернет търсачки. Както в повечето бизнеси има реални показатели за измерване, така и SEO може да бъде оценено.
Повечето клиенти очакват да видят сайта си на първа позиция в SERP и очакват от всеки SEO оптимизатор гаранция за класиране на сайт. Няма как да дадем обещание за процес, който не зависи само от нас.

Ще се опитам да обясня с примери защо не може класирането по ключови думи и фрази да бъде точно определено. Google обясняват, че при индексиране на страници и обхождането на страниците в сайтове от Googlebot и Googlebot Smartphone винаги има разлика между показани резултати и реални такива, както и че промените по съдържанието не се индексират веднага.

Ако Вашият уеб сайт е с много страници обхождането става частично, а не на цялото съдържание. Този факт няма как да не повлияе на бързата SEO оптимизацията. По-долу ще видите примерите и ще може да направите собствени експерименти, които ще Ви убедят.
Ще откриете и безплатни инструменти, с които може да проверите нивото на оптимизиране на сайт.

Показаните резултати в Гугъл зависят от много фактори:
  • от каква локация търсим търсим
Пример: търсим „изработка на сайт“ и се намираме в София. Показаните резултати няма да са еднакви с тези ако се намираме във Варна или Бургас. Google „знае“, че трябва да ни даде полезен отговор и ще ни покаже сайтове на фирми в София.
  • какви сайтове сме посещавали от нашият компютър
Гугъл помни браузърът ни какво е зареждал и какви са интересите ни и индивидуализира класирането на сайтове.
Направете експеримент с Ваш познат и потърсете от неговият телефон по ключова фраза например „изработка на онлайн магазин“ или нещо, което търсите често при Вас.
  • от какво устройство търсим
Има значение дали ползваме мобилно устройство или лаптоп / десктоп компютър. Въпреки Mobile First Indexing (телефоните ни са с предимство) ще се уверите, че не виждате еднакви резултати.




Методи и инструменти за измерване на услугата SEO оптимизация на сайт:


Google Analytics – измерва органично търсене. От написаното по-горе става ясно, че органичното класиране на Google няма как с 100% точност да се измери дадена SEO услуга.


Измерване на On-page оптимизация
Може да се раздели на техническо SEO и на текстово съдържание. Изчистването на код от грешки може да се измери със следните инструменти:
  • Page Speed Insides – измерва скоростта на уеб сайт за мобилни и десктоп устройства. Според Mobile First Indexing по-важно е мобилната версия на сайта (responsive design) цифрата да е оградена в зелен кръг.  
  • Lighthouse Audit – бърз безплатен SEO одит на сайт. Измерва колко  оптимизацията на сайт дали е „приятелски“ ориентирана, каква е производителността на сайта, достъпност и дали са спазени добри SEO практики.  
  • Mobile-Friendly Test на Google – проверка дали уеб сайта е подходящ за мобилни устройства.  
  • Google Structured Data Testing Tool – проверява какви структурирани данни има добавени в сайта.  
  • Винаги може да използвате онлайн инструменти за проверка за грешки в CSS и HTML

Проверка на съдържанието:
  • Copyscape – проверява за уникалност при писане на статии за сайт. Използвани ли текстове от чужди източници.  
  • HTML Headings Checker – визуализира какви и колко H1 – H6 тагове са използвани в страниците в уеб сайта.  
  • Internal Link Analyzer – списък с вътрешни линкове във всяка страница на уеб сайта.  
  • Ръчна проверка – проверете в Google броя на индексирани линкове и изображения.
Въведете в URL таба: site:вашият домейн (без интервали) и натиснете Enter
ако не знаете къде се намира натиснете Ctrl + T на вашата клавиатура когато отворите браузъра

В основният таб ще видите броя индексирани страници и техните връзки, Мета заглавия (Meta Title) и Мета описания (Meta description)
Ако кликнете на изображения ще видите списък с индексирани изображения от Вашият интернет магазин или фирмен сайт.


Измерване на Off-page оптимизация – Link Building и инструменти за проверка на рейтинг на домейн и страници

Правилно е всички линкове към уеб сайта да натурални!

Не разменяйте линкове – това води до отрицателни резултати. Заслужете си ги!


Check Page Rank – това е критерий, който официално не се използва вече от Google, но тук ще видите и полезна допълнителна информация за:

Domain Authority – показва стойност, която се калкулира на база възраст на домейн, връзки към основен домейн на сайта и други фактори.
Page Authority – показва стойност, която се отнася за конкретна страница
Trust Flow – показва колко са качествени връзките към Вашият сайт
Citation Flow – това е популярност на връзка без да се отчита качеството и
External Backlinks – общ брой на връзките към Вашият онлайн магазин или сайт
Referring domains – брой домейни, от които има линкове към Вашият уеб сайт или интернет магазин

Естествено има и много други онлайн инструменти за проверка, които по разбираема причина няма как да опишем в една статия.

За да има критерии за сравнение трябва да имаме статистика от предходни месеци.


Всяка SEO агенция има различни критерии при определяне на цени за оптимизация на сайт, но общото е, че се плаща за часове положен труд. Качествено оптимизиране на сайтове не може да се случи с 8 часа работа на месец.
Затова един SEO оптимизатор трябва да заложи повече време поне за първите месеци, през които трябва да се извършат много дейности. А това няма как да не се отрази на цените в посока нагоре. Много колеги предлагат ниска цена на SEO оптимизация и естествено това влияе на (не)постигнатите резултати.


За да обобщя не трябва да се подценява и прескача нито една част от правилната SEO оптимизация. За да постигнете добри резултати в класирането според Google задължително е да има постоянство и търпение и взаимно доверие между Вас и SEO специалист.

Така бизнесът Ви ще има ефект от SEO услугата!

 
bg en
Всички права запазени ® 2023
Този сайт използва бисквитки.