- intersoft.bg
- / Продуктова фотография
- / Рекламна фотография
Една от идейните характеристики на снимката за реклама е да се засели в подсъзнанието на човека и да го подтикне към желание да закупи представеният продукт или услуга. Това налага фото-изображението да е с високо качество, идея и послание. Доста често първото запознаване на потенциален купувач с даден продукт става именно чрез рекламната снимка. За подобна работа се изисква фотографът да притежава висока квалификация и висок клас фотографско оборудване, да работи в екип със стилисти, дизайнери, декоратори, гримьори и много други специалисти, затова дадена цена за рекламна фотография следва да покрие всички разходи.
Всяка рекламна снимка има определена цел и не трябва да показва реалния живот, както е например художествената фотография, нейната задача е да покаже бъдещ по-добър живот след като закупите продукта. Акцентира се само върху качеството на даден продукт - удобен, луксозен, солиден, вкусен. Казва ви „Купувайте - и всичко ще се промени“.
В рекламната фотография се включват почти всички разделения във фотографията, в зависимост от конкретния проект тя съчетава модна фотография, продуктова фотография, интериорна фотография, архитектурна фотография или друга. Цената за един такъв проект се изплаща много бързо, защото именно снимките са в състояние да подчертаят необходимите положителни аспекти и да скрият нежелания негатив. Реално рекламната фотография не е просто „уловен миг“, а „уловен въображаем миг“. В нея портретът, ако има такъв, не е образ на конкретен човек, а образът на потребителя на продукта - или самият идеален потенциален потребител, в който вие може да се припознаете.
Рекламната фотография е идейна концепция, доработвайки в нея допълнителни елементи, направена с цел да рекламира вашата фирма, продукт или услуга.